Theo Nieveen Copy & Communicatie 
Copy | Content | Communicatie   

Werk 

Een paar voorbeelden. De teksten en concepten voor websites, advertenties en brochures. Voor commercials, blogs en vacatures. En zelfs teksten op gebouwen die 's avonds worden verlicht. 

TEKST VOOR WEBSITES

Meer weten? Bel 06 46 321 665 of klik hier voor het contactformulier.

TEKST VOOR ADVERTENTIES & BROCHURES

Vacaturetekst

Longcopy voor Lidl. Een verhuizing en tegelijkertijd werving van  personeel voor het nieuwe hoofdkantoor in Huizen. 

 

 Brochuretekst

The Happy Shoe Company. Specialist in comfortabele en representatieve schoenen voor vliegtuigpersoneel, horeca & hospitalitymedewerkers. 

 

Advertentietekst 

Ik houd altijd rekening met het gekozen medium. Toiletposters, daar sta/zit je met je neus bovenop en heb je tijd om te lezen, en dan mag de tekst wat langer zijn. 





Tekst in een lay-out altijd in de kijkrichting van het model, 

daarmee 'duw' je het oog van de kijker richting de tekst.


 Geveltekst

 

"Wie aandacht geeft, geeft zoveel meer"  

 

(Aafje Zorginstellingen, Reyerheem, Ridderkerk)

Vacaturetekst

Schoolverlaters (en hun ouders) aanspreken voor een werk- leertraject in de supermarkt. OPLOSSING: geef supermarktmanagers een keuzemogelijkheid die aansluit bij de omgeving waarin zij personeel werven. Maak gebruik van archetypes voor een snelle herkenning.

Meer weten? Bel 06 46 321 665 of klik hier voor het contactformulier.

Begrijpelijke tekst

Politie Amsterdam: Bewustwordingscampagne 

Doel: mensen in achterstandswijken betrekken bij leefbaarheid van hun buurt. Oplossing: grootste ergernissen aangeven middels geïllustreerde enquête (meerdere nationaliteiten, taalachterstand, etc.) Respons > 20%! Concept: Theo Nieveen & Bart Flipse.

Engelse tekst

Hogeschool Utrecht (HU): serie posters t.b.v. 'OPEN DAGEN'

Engelse teksten: Theo Nieveen Concept: Theo Nieveen & Ronald Slabbers. Illustraties: Ronald Slabbers Conceptual & Editorial Illustrations. 

 


Meer weten? Bel 06 46 321 665 of klik hier voor het contactformulier.


TV-COMMERCIALS

"Dierenbescherming"

TNC&C: Shootingscript & voice-overtekst, i.s.m. regie Productie: Lukkien Resultaat: meer dan gehoopt. Meer donaties. Meer vrijwilligers en meer donateurs.

 "Superkeukens"

TNC&C: strategie, concept, copy, art, productie. Producent: Lukkien Resultaat: KPI's ruim gehaald & meer

"Vegro" (serie van 3)

Voorbeeld uit een serie van 3 commercials. Mooi resultaat, met een beperkt budget. TNC&C: strategie, script, concept, copy, art, (low budget) productie. Producent: John Bake Postproductions Amsterdam. Voice over: Marceline Couwenhoven.

Meer weten? Bel 06 46 321 665 of klik hier voor het contactformulier.


VIDEOCONTENT 

Webfilm NVM "Thuis"

Videocontent voor NVM, geheel opgebouwd uit stockmateriaal. TNC&Cconcept, script, copy voice-over, beeldresearch & selectie, edit, productie. Postproductie: John Bake Postproductions Amsterdam.

"69 woorden" -Het Parool-

Voor deze rubriek schreef ik met regelmaat in "69 woorden" over de kleine en grote dingen die me opvielen in Amsterdam.


BLOGS & JOURNALISTIEKE ARTIKELEN 

-Praat Nederlands met me.-

Je hoeft niet laaggeletterd te zijn om sommige corona-experts niet of nauwelijks te kunnen volgen. Heldere en duidelijke taal is essentieel als het gaat om het overbrengen van een boodschap. LEES MEER >>


 

-Branded content-

De mismatch tussen het medium en de inhoud van branded content is de voornaamste reden dat die content niet gelezen of gezien wordt. LEES MEER >>


 


-Vacatures? Verkoop je bedrijf.-

Als je Heineken heet, of Nike, of Tony’s Chocolonely, Patta, of Endemol zal je waarschijnlijk weinig moeite hebben om goede mensen te vinden. Vrijwel iedereen heeft wel een idee en een goed gevoel bij die merken. Maar wat als je als MKB-bedrijf in een wat minder sexy hoek zit? LEES MEER >>


 

-Solliciteren-

Solliciteren, hoe ging dat ook alweer? Hoe krijg je de juiste aandacht van een recruiter, of een HR-manager? Hoe kom je op de goede stapel? In dit blog de handvatten voor een succesvolle CV en motivatie. LEES MEER >>


 


-Hoe kijken toch kopen wordt.-

Wil je meer aandacht voor je product, logo of tekst, houd dan rekening met de kijkrichting van het model. Eyetracking onderzoek wijst uit dat er een duidelijke correlatie bestaat tussen de kijkrichting van een model in een advertentie of een website en de manier waarop een consument naar die afbeelding kijktLEES MEER >>




-Boekintroductie/interview Jaap Toorenaar-

Een regeltje schrijven dat in staat is de adblocker in ons hoofd te omzeilen is een zware klus en kost tijd en moeite. Jaap Toorenaar vertelt over z'n boek "Hoe verzinnen ze het?" LEES MEER >>



 

-Productintroductie/interview Jaco Pieper-

Eiwitten zijn ontsnapt aan het beklaagdenbankje van de dieetgoeroes. In de supermarkten is een stille proteïne revolutie gaande die reikt tot in het ijsjesvak van de vriezer. LEES MEER >>

Meer weten? Bel 06 46 321 665 of klik hier voor het contactformulier.

 

 
 
 
 
E-mailen
Bellen
Map
Info
LinkedIn