Een goede gelegenheid om wat werk te laten zien. En een overzicht te geven van mijn veelzijdigheid. Ervaring op divers vlakken opgedaan als copywriter/content creative in dienst van diverse media- en reclamebureaus en als freelancer. Daarnaast nog een eigen bureau voor arbeidsmarktcommunicatie gehad "Zookantook" onder de vlag van Conclusion en een ruime 900 uur tv-producties begeleid uit naam van diverse grote adverteerders.
Vacatureteksten
Een goede vacaturetekst grijpt de aandacht en roept een positieve reactie op. Dat is wat ik altijd nastreef. De stijl en tone-of-voice van een vacature vertelt de lezer bovendien iets over de aard van het bedrijf en draagt bij aan je employer branding en SEO. Mijn vacatureteksten zorgen er vooral voor dat de juiste mensen reageren op jouw vacature. Geschreven voor diverse partijen en functies.
Prioriteit 1 is het informeren van de lezer met een inhoudelijk en redactioneel artikel, ontdaan van commerciële drammerigheid. Ik schrijf dit soort redactionele artikelen met een enorme variatie aan onderwerpen, Voor mij is niets te gek.
"Hoe kijken toch kopen wordt."
In de 7 jaar waarin ik aan Candid Group verbonden was heb ik vanaf het begin content geschreven over diverse communicatie gerelateerde onderwerpen voor 'Candid News'. Een ervan gaat over de correlatie tussen de kijkrichting van een model op een foto en de plaats van een tekst in die afbeelding. Een eyeopener.
"Praat Nederlands met me."
Je hoeft niet laaggeletterd te zijn om sommige experts niet of nauwelijks te kunnen volgen. Heldere en duidelijke taal is essentieel als het gaat om het overbrengen van een boodschap. Zowel op papier als in beeld LEES MEER
Websites
Tekst voor websites? Jazeker. Onderwerp moet wel een beetje inspirerend zijn, en dat weten we snel genoeg (1 belletje).
Copywriting
Longcopy voor Lidl. Het is ook al -long- geleden, maar blijft in mijn ogen een mooi voorbeeld. De verhuizing van het hoofdkantoor en tegelijkertijd werving van personeel voor de bijbehorende winkel. En wil je iets minder commercieel? Een whitepaper of een blog kan natuurlijk ook.
Geveltekst
Even iets totaal anders. Voor Aafje Zorginstellingen in Rotterdam (en omgeving) schreef ik een aantal regels die de gevels van verschillende verzorgingshuizen sieren. Dit is wat mij betreft een van de mooiste regels: "Wie aandacht geeft, geeft zoveel meer"
(Aafje Zorginstellingen)
Video & TV-commercials
Video's of tv-commercials zijn een vak op zich. Je kunt bij mij terecht voor een script en een creatief idee (of concept). Hieronder een aantal voorbeelden waar ik (nog steeds) trots op ben. Naast het schrijven, begeleid ik graag een shoot van begin tot einde, inclusief de postproductie.
"Superkeukens"
De eerste echte tv commercial voor Superkeukens. Eigenlijk een introductiefilm. Naar mijn idee nog steeds de beste commercial voor Superkeukens tot nu toe. Producent: Lukkien Resultaat: KPI's ruim gehaald & meer
"Vegro" (serie van 3)
Voorbeeld uit een serie van 3 commercials. Mooi resultaat, met een beperkt budget. TNC&C: strategie, script, concept, copy, art, (low budget) productie. Producent: John Bake Postproductions Amsterdam. Voice over: Marceline Couwenhoven.
Videocontent
Webfilm NVM "Thuis"
Videocontent voor NVM, geheel samengesteld uit stock- materiaal. TNC&C: concept, script, copy voice-over, beeldresearch & selectie, edit, productie. Postproductie: John Bake Postproductions Amsterdam.