VACATURETEKSTEN
Een goede vacaturetekst grijpt de aandacht en roept een positieve reactie op. Dat is wat ik altijd nastreef. De stijl en tone-of-voice van een vacature vertelt de lezer bovendien iets over de aard van het bedrijf en draagt bij aan je employer branding en SEO. Mijn vacatureteksten zorgen er vooral voor dat de juiste mensen reageren op jouw vacature.
BRANDED CONTENT
Branded content heeft een informatief karakter en is daardoor geloofwaardiger in de ogen van de lezer/consument. Prioriteit 1 is het informeren van de lezer met een inhoudelijk en redactioneel artikel, ontdaan van commerciële drammerigheid. Daarbij lever je als service naar de lezer een verwijzing naar een website/url van het betrokken bedrijf uit het artikel. Dat is natuurlijk commercieel, maar het heeft een duidelijke functie en het minder 'plat' dan een advertentie. Voor Clique Magazine & Frank.News schreef ik diverse artikelen over diverse onderwerpen.
Artikel over ARFID, eetstoornissen bij kinderen.
Artikel over risico's van zelfmedicatie bij contactlenzen
Candid.News: "Hoe kijken toch kopen wordt"
In de 7 jaar waarin ik aan Candid Group verbonden was heb ik vanaf het begin content geschreven over diverse communicatie gerelateerde onderwerpen voor 'Candid News'. Een ervan gaat over de correlatie die bestaat tussen de kijkrichting van een model op een foto en de plaats van een tekst in die afbeelding. Een eyeopener.
LEES MEER >>
TEKST VOOR WEBSITES
COPYWRITING
Longcopy voor Lidl. Een verhuizing en tegelijkertijd werving van personeel voor de winkel en het hoofdkantoor in Huizen.
Voor Aafje Zorginstellingen in Rotterdam (en omgeving) schreef ik een aantal regels die de gevels van verschillende verzorgingshuizen sieren. Dit is wat mij betreft een van de mooiste.
"Wie aandacht geeft, geeft zoveel meer"
(Aafje Zorginstellingen, Reyerheem, Ridderkerk)
TV-COMMERCIALS
"Dierenbescherming"
TNC&C: Shootingscript & voice-overtekst, i.s.m. regie Productie: Lukkien
Resultaat: meer dan gehoopt. Meer donaties. Meer vrijwilligers en meer donateurs.
"Superkeukens"
TNC&C: strategie, concept, copy, art, productie. Producent: Lukkien Resultaat: KPI's ruim gehaald & meer
"Vegro" (serie van 3)
Voorbeeld uit een serie van 3 commercials. Mooi resultaat, met een beperkt budget. TNC&C: strategie, script, concept, copy, art, (low budget) productie. Producent: John Bake Postproductions Amsterdam. Voice over: Marceline Couwenhoven.
VIDEOCONTENT
Webfilm NVM "Thuis"
Videocontent voor NVM, geheel samengesteld uit geselecteerd stock- materiaal. TNC&C: concept, script, copy voice-over, beeldresearch & selectie, edit, productie. Postproductie: John Bake Postproductions Amsterdam.
BLOGS
Je hoeft niet laaggeletterd te zijn om sommige corona-experts niet of nauwelijks te kunnen volgen. Heldere en duidelijke taal is essentieel als het gaat om het overbrengen van een boodschap. LEES MEER >>
De mismatch tussen het medium en de inhoud van branded content is de voornaamste reden dat die content niet gelezen of gezien wordt. LEES MEER >>
Vacatures? Verkoop je bedrijf.
Als je Heineken heet, of Nike, of Tony’s Chocolonely, Patta, of Endemol zal je waarschijnlijk weinig moeite hebben om goede mensen te vinden. Vrijwel iedereen heeft wel een idee en een goed gevoel bij die merken. Maar wat als je als MKB-bedrijf in een wat minder sexy hoek zit? LEES MEER >>