VACATURETEKSTEN
Een goede vacaturetekst grijpt de aandacht en roept een positieve reactie op. De stijl en tone-of-voice van een vacature zegt bovendien iets over de aard van een bedrijf en draagt bij aan je employer branding en SEO. Mijn vacatureteksten zorgen er vooral voor dat de juiste mensen reageren op jouw vacature.
BRANDED CONTENT
Branded content heeft een informatief karakter en is daardoor geloofwaardiger in de ogen van de lezer/consument. Prioriteit 1 is het informeren van de lezer middels interessante content (interesse wekken om te lezen), met daarbij als "service" naar die lezer een verwijzing naar een website/url van het betrokken bedrijf uit het artikel. Dat is natuurlijk hartstikke commercieel, maar het ligt er niet zo dik bovenop als bij een advertentie. Voor Clique Magazine & Frank.News schreef ik diverse artikelen over diverse onderwerpen.
Artikel over ARFID, eetstoornissen bij kinderen.
Artikel over risico's van zelfmedicatie bij contactlenzen
Hoe kijken toch kopen wordt
Eyetracking onderzoek wijst uit dat er een duidelijke correlatie bestaat tussen de kijkrichting van een model op een homepage of een advertentie en de plaats van een tekst of afbeelding. LEES MEER >>
TEKST VOOR WEBSITES
COPY
Longcopy voor Lidl. Een verhuizing en tegelijkertijd werving van personeel voor het hoofdkantoor in Huizen.
Op de gevels van verschillende zorginstellingen prijkt mijn regel:
"Wie aandacht geeft, geeft zoveel meer"
(Aafje Zorginstellingen, Reyerheem, Ridderkerk)
TV-COMMERCIALS
"Dierenbescherming"
TNC&C: Shootingscript & voice-overtekst, i.s.m. regie Productie: Lukkien
Resultaat: meer dan gehoopt. Meer donaties. Meer vrijwilligers en meer donateurs.
"Superkeukens"
TNC&C: strategie, concept, copy, art, productie. Producent: Lukkien Resultaat: KPI's ruim gehaald & meer
"Vegro" (serie van 3)
Voorbeeld uit een serie van 3 commercials. Mooi resultaat, met een beperkt budget. TNC&C: strategie, script, concept, copy, art, (low budget) productie. Producent: John Bake Postproductions Amsterdam. Voice over: Marceline Couwenhoven.
VIDEOCONTENT
Webfilm NVM "Thuis"
Videocontent voor NVM, geheel samengesteld uit geselecteerd stock- materiaal. TNC&C: concept, script, copy voice-over, beeldresearch & selectie, edit, productie. Postproductie: John Bake Postproductions Amsterdam.
BLOGS
Je hoeft niet laaggeletterd te zijn om sommige corona-experts niet of nauwelijks te kunnen volgen. Heldere en duidelijke taal is essentieel als het gaat om het overbrengen van een boodschap. LEES MEER >>
De mismatch tussen het medium en de inhoud van branded content is de voornaamste reden dat die content niet gelezen of gezien wordt. LEES MEER >>
Vacatures? Verkoop je bedrijf.
Als je Heineken heet, of Nike, of Tony’s Chocolonely, Patta, of Endemol zal je waarschijnlijk weinig moeite hebben om goede mensen te vinden. Vrijwel iedereen heeft wel een idee en een goed gevoel bij die merken. Maar wat als je als MKB-bedrijf in een wat minder sexy hoek zit? LEES MEER >>