Theo Nieveen Copy & Communicatie 
   Content, Communicatie & Vacatureteksten

Werk  

Ervaring op divers vlakken opgedaan als copywriter/content creative. Zowel in dienst van diverse media- en reclamebureaus als als freelance copywriter. Daarnaast heb ik nog een eigen bureau voor arbeidsmarktcommunicatie gehad "Zoo-kan't-ook". Een gespecialiseerd bureau onder de vlag van Conclusion. Verder heb ik uit naam van verschillende multinationals ruim 900 uur tv-producties begeleid als format consultant en als specialist op het gebied van programmaparticipatie. 

Vacatureteksten

Een goede vacaturetekst grijpt de aandacht en roept een positieve reactie op. Dat is wat ik altijd nastreef. De stijl en tone-of-voice van een vacature vertelt de lezer bovendien iets over de aard van het bedrijf en draagt bij aan je employer branding en SEO. Mijn vacatureteksten zorgen er vooral voor dat de juiste mensen reageren op jouw vacature. Geschreven voor diverse partijen en functies.

VAC ANWB
VAC ANWB
VAC CC
VAC CC
VAC ZIGT
VAC ZIGT

 


(Branded) Content

Prioriteit 1 is het informeren van de lezer met een inhoudelijk en redactioneel artikel, ontdaan van commerciële drammerigheid. Ik schrijf dit soort redactionele artikelen met een enorme variatie aan onderwerpen, Voor mij is niets te gek. 




Blogs

 



"Hoe kijken toch kopen wordt."

In de 7 jaar waarin ik aan Candid Group verbonden was heb ik vanaf het begin content geschreven over diverse communicatie gerelateerde onderwerpen voor 'Candid News'. Een ervan gaat over de correlatie tussen de kijkrichting van een model op een foto en de plaats van een tekst in die afbeelding. Een eyeopener.

LEES MEER

 

"Praat Nederlands met me."
Je hoeft niet laaggeletterd te zijn om sommige experts niet of nauwelijks te kunnen volgen. Heldere en duidelijke taal is essentieel als het gaat om het overbrengen van een boodschap. Zowel op papier als in beeld LEES MEER 


Websites

Tekst voor websites? Jazeker. Onderwerp moet wel een beetje inspirerend zijn, en dat weten we snel genoeg (1 belletje).


Webtekst


Copywriting

 

Longcopy voor Lidl. Het is ook al -long- geleden, maar blijft in mijn ogen een mooi voorbeeld. De verhuizing van het hoofdkantoor en tegelijkertijd werving van personeel voor de bijbehorende winkel. En wil je iets minder commercieel? Een whitepaper of een blog kan natuurlijk ook. 

Geveltekst

Even iets totaal anders. Voor Aafje Zorginstellingen in Rotterdam (en omgeving) schreef ik een aantal regels die de gevels van verschillende verzorgingshuizen sieren. Dit is wat mij betreft een van de mooiste regels: "Wie aandacht geeft, geeft zoveel meer"
(Aafje Zorginstellingen)



Copy of Content ...


Video & TV-commercials

Video's of tv-commercials zijn een vak op zich. Je kunt bij mij terecht voor een script en een creatief idee (of concept). Hieronder een aantal voorbeelden waar ik (nog steeds) trots op ben.  Naast het schrijven, begeleid ik graag een shoot van begin tot einde, inclusief de postproductie.    

 "Superkeukens"

De eerste echte tv commercial voor Superkeukens. Eigenlijk een introductiefilm. Naar mijn idee nog steeds de beste commercial voor Superkeukens tot nu toe. Producent: Lukkien  Resultaat: KPI's ruim gehaald & meer


"Vegro" (serie van 3)


Voorbeeld uit een serie van 3 commercials. Mooi resultaat, met een beperkt budget. TNC&C: strategie, script, concept, copy, art, (low budget) productie. Producent: John Bake Postproductions Amsterdam. Voice over: Marceline Couwenhoven.

 

Video of TV-Commercial ...


Videocontent

Webfilm NVM "Thuis

Videocontent voor NVM, geheel samengesteld uit stock- materiaal. TNC&C: concept, script, copy voice-over, beeldresearch & selectie, edit, productie. Postproductie: John Bake Postproductions Amsterdam.








 

 
 
 
 
E-mailen
Bellen
Map
Info
LinkedIn